نکته بهداشتی: دریافت کافی ویتامین D

دسته: سلامت
جمعه - ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶

کانال تلگرام شهر من رشت

مجله نکته بهداشتی روز,سلامت

همشهری آنلاین:
تابش نور خورشید به پوست باعث ساخته شدن ویتامین D کافی برای شما می‌شود، اما شما در عین حال باید خودتان را از آسیب دیدن پوست بوسیله نور خورشید و سرطان پوست محافظت کنید.

راه‌های دیگری نیز را برای به دست آوردن ویتامین D وجود دارد:

– رژیم غذایی غنی از ماهی‌های چرب مانند سالمون یا ماهی آزاد، ماهی ماکرل و ماهی تون.

– سایر منابع غذایی ویتامین D شامل زرده تخم‌مرغ، گوشت قرمز، جگر و پنیر.

– برخی از نوشیدنی‌های غنی‌شده با ویتامین D مانند آب پرتقال یا شیر غنی‌شده.

– روغن کبد ماهی حاوی بیش از دو برابر میزان روزانه توصیه‌شده ویتامین D را برای شما فراهم می‌آورد.

– مصرف مکمل ویتامین D را در نظر داشته باشید.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
دیدگاه ها
خجسته این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷ ق٫ظ پاسخ به دیدگاه

متأسفانه تمام منابعی که اعلام کرده اید، یا حیوانی هستند که به شدت خطر آفرین و موجب ابتلا به سرطان و یا حملۀ قلبی می شوند و یا به شدت مضر هستند. جای تعجب است که از قارچ که منبعی گیاهی و با خواص اعجاب آور است و دارای ویتامین دِ نیز هست نامی نبرده اید. چه کسی این مشاوره را به شما داده است؟!