مشکل سپرده‌گذاران کاسپین آخر خرداد حل می‌شود

دسته: اقتصادی
دوشنبه - ۲۱ فروردین ۱۳۹۶

کانال تلگرام شهر من رشت

ارزیابی دارایی و اموال ۸ تعاونی فروردین‌ماه به پایان می‌رسد

مشکل سپرده‌گذاران کاسپین آخر خرداد حل می‌شود

 

 

 

اخبار بانک: مدیرکل نظارت بر بانک‌ها و مؤسسات اعتباری بانک مرکزی با بیان اینکه ارزیابی دارایی و اموال هشت تعاونی تجمیع شده در موسسه کاسپین تا آخر ماه جاری به پایان می‌رسد، گفت: با توجه به‌سرعت گرفتن کارها در مورد موسسه کاسپین تا آخر خرداد مشکل سپرده گزاران حل می‌شود.

به گزارش پامچال نیوز به نقل از پایگاه خبری اخبار بانک به نقل از تسنیم، عباس کمرئی در گفتگوی تلفنی با برنامه پایش شب گذشته گفت : موسسه اعتباری کاسپین متشکل از ۸ تعاونی غیرمجاز است که فعالیت می‌کردند ، این هشت تعاونی عبارت‌اند از فرشتگان ، امید جلین ، بدر توس ، پیوند ، الزهرا ، حسنات ، دامداران و کشاورزان کرمانشاه ، دامداران و کشاورزان مازندران هستند که به‌صورت غیرمجاز فعالیت می‌کردند . این‌ها هیچ‌گونه التزامی در خصوص رعایت قوانین و مقررات نداشتند بنابراین با این منابع سپرده دارایی‌هایی را ایجاد کردند ، تسهیلات داده‌اند و وارد سایر دارایی‌ها مانند املاک شدند .

مدیرکل نظارت بر بانک‌ها و مؤسسات اعتباری افزود: بانک مرکزی بحث ساماندهی این تعاونی‌ها را با توجه به برنامه پنجم توسعه در دستور کار خود قرارداد و تعاونی‌های غیرمجاز را منحل کرد. سپرده‌گذارانی که اکنون با مشکل مواجه شدند سپرده‌گذارانی نیستند که بعضاً نزد کاسپین سپرده‌گذاری کرده‌اند ، این سپرده‌گذاران در آن هشت تعاونی غیرمجاز سپرده گزاری کردند ، بانک مرکزی در راستای کمک به هم‌وطنان عزیز وارد عمل شدند چون یک‌راه این بود که آن هشت تعاونی منحل شوند و از محل فروش دارایی و بدهی‌ها پول سپرده‌گذاران پرداخت شود که میزان دارایی آن هشت تعاونی با پول سپرده‌ها همخوانی نداشت .

وی افزود : بانک مرکزی در قبال آن ۸ تعاونی مسئولیتی نداشت ، بانک مرکزی برای اینکه هموطنان دچار ضرر و زیان نشوند مسئولیت و سنگینی کار را پذیرفت و با اعطای مجوز به کاسپین در روزهای پایانی سال ۹۴ این کار عملیاتی شد . اکنون باید دارایی این هشت تعاونی ارزیابی دقیق شود و این ارزیابی دارایی و اموال تا آخر فروردین‌ماه امسال به پایان می‌رسد.

کمرئی ادامه داد : احتمال دارد برخی از این تعاونی‌ها بین دارایی و بدهی‌هایشان تعادل برقرار نباشد و دچار کسری یا فزونی باشند . تاکنون دارایی پنج تعاونی کارشناسی شده و به هیئت مدیر کاسپین تحویل داده‌شده است. سه تعاونی هستند که وضعیت آن‌ها با پنج تعاونی دیگر متفاوت است و ان شالله باهمت مقامات قضایی آن سه تعاونی دیگر نیز تحویل هیئت‌مدیره کاسپین و هیئت تسویه شود .

کمرئی ادامه داد: ان شالله با توجه به اینکه روند کار سرعت گرفته تا آخر خرداد مشکل سپرده‌گذاران کاسپین حل خواهد شد.

وی در مورد مشکل سپرده‌گذاران موسسه آرمان گفت: قبل از اینکه کاسپین شکل بگیرد تخت عنوان آرمان فعالیت می‌کرد که یکی از شروط شورای پول و اعتبار برای اعطای مجوز تغییر نام موسسه به کاسپین بود . آن مؤسساتی که از بانک مرکزی مجوز دارد کاسپین است و موسسه که تحت عنوان آرمان فعالیت می‌کند ، غیرمجاز است و آن دست مؤسساتی است که از هم‌وطنان خواهش می‌کنم در این موسسه و این‌گونه مؤسسات که مجوز ندارند سپرده‌گذاری نکنند .

 

سپرده گذار تعاونی الزهرا

۱۳۹۶-۰۱-۲۱ ۱۰:۴۴:۰۶

سلام تا دیروز میگفتند اخر فروردین ماه
الان شد آخر خرداد
خدا از فردا به خیر کنه.
بابا مردم گرفتارند .به پول وسود سپرده هاشون نیاز دارند .الان حدود سه ساله که امروز وفردا میشیم .
مدیران کاسپین بدوند که اگه بخوان آینده داشته باشند باید به فکر مردم باشند وگرنه اینده خوبی با این نوع مدیرتشون در انتظارشون نیست. (۹۸۸۴۵)

 

علی

۱۳۹۶-۰۱-۲۱ ۱۱:۲۸:۴۲

همین الانشم دیگه دیر شده و کاسپین هیچ آینده ای نداره. (۹۸۸۷۴)

 

Iran, Islamic Republic of

۱۳۹۶-۰۱-۲۱ ۱۰:۴۴:۴۱

کسری تعاونی ها چه ربطی سپرده گذار داره… من تو پولمو به کاسپین دادم تعاونی از کجا اومد (۹۸۸۴۶)

 

Iran, Islamic Republic of

۱۳۹۶-۰۱-۲۱ ۱۰:۵۷:۰۰

عزیز دل برادر کاسپین وجود خارجی ندارد همین تعاونی های غیر مجاز یعنی کاسپین و شما در یکی از این تعاونی های غیر مجاز سپرده گذاری نموده اید شاید دیر متوجه موضوع شده اید.
درست می شود ان شاءلله (۹۸۸۵۷)

 

Iran, Islamic Republic of

۱۳۹۶-۰۱-۲۱ ۱۲:۳۳:۱۸

دوست عزیز موسسه آرمان ایرانیان در دی ماه سال ۹۴ در اداره ثبت شرکتها به موسسه کاسپین تغییر نام داد مثل موسسه عسکریه که به موسسه ملل تغییر نام داد
شما لطفا کنید اساسنامه موسسه کاسپین رو مطالعه فرمایید (۹۸۹۰۳)

 

بدبخت

Iran, Islamic Republic of

۱۳۹۶-۰۱-۲۱ ۱۱:۰۲:۱۹

واقعاً ما تعاونی از کجا می شناختیم که الان اومدید میگید کسری هر تعاونی به خودش ربط داره من وقتی حساب باز کردم نوشته بود موسسه آرمان که بعد تغییر نام داد به کاسپین
چه خبره تو این مملکت بدبخت شدیم (۹۸۸۶۰)

 

سعید

Iran, Islamic Republic of

۱۳۹۶-۰۱-۲۱ ۱۰:۵۴:۳۲

واقعا ممنونیم از بانک مرکزی که به ما لطف کرده.
واقعا دستش درد نکنه
(۹۸۸۵۴)

 

پیام

۱۳۹۶-۰۱-۲۱ ۱۰:۵۵:۰۹

امیدوارم زودتر این موضوع ختم به خیر شود
و همه به پولشان برسند (۹۸۸۵۵)

 

کارمند بانک و سپردگزار

Romania

۱۳۹۶-۰۱-۲۱ ۱۰:۵۵:۲۷

کارمند بانک هستم با اعتماد به مجوز حاکمیتی سیستمی که در ان خود مشغول به کار هستم در اردیبهشت ماه سال نود و پنج اقدام به سپردگزاری در موسسه اعتباری مجوز دار کاسپین کردم و به تایید اینجانب پدر و مادر و برادرانم نیز سپردگزار شدند، متاسفانه بعد گذشت چند ما ضمن کلی افزایش سرمایه که بخشی از ان هم وامهای کارمندی ام بود و الان دارم اقساطش رو از حقوقم پرداخت می کنم مواجه با یک حادثه تلخ شدم. الان مجرم هستم به سپردگذار طمع کاری که در تعاونی فرشتگان سپرده گذاری کرده.فرشتگان نامی که هرگز من در ان سپردگزاری نکردم و نخواهم کرد، لقب امروز ما شده طمعکار، ما طمع کار نبودیم. عقل سالم به ما حکم می کرد به سود پیشنهادی برتر و البته مجاز بانک مرکزی جواب مثبت دهیم ولی غافل از اینکه گرفتار یک دام بزرگ خواهیم شد. از عواقب این سپردگزاری بگم که پدرم بیمار شده، خودم افسردگی شدید گرفتم و برادرم که در شرف ازدواج بود به دلیل عدم اطمینان به اینده، از ازدواج و نامزدی خود منصرف گردید. جناب سیف بنده از شما به عنوان یک مقام حاکمیتی بالا رتبه هستید ، خواستارم به مشکلات بنده و هموطنانم رسیدگی کنید هر چند کاملا متوجه اوضاع پیش امده هستم ولیکن تقصیر مردمان عادی چیست. خیلی ها مرا محکوم میکنن که شما چرا؟ شما که کارمند بانک هستی؟ بنده ریسک و خطر بزرگی کردم از درج این کامنت ولیکن همینجا اعلام می کنم مگه میشود کارمند بانکی به امضا و مجوز صادره بانک مرکزی اش اعتماد نکند؟.. جناب اقای سیف رییس محترم بانک مرکزی، به حمایت شما نیازمندیم. می دانیم که شما نیز شب و روزتان بهم ریخته به جهت حل مشکلات مردمی،، پیشاپیش از بذل توجه شما،راسا سپاسگزارم. به امید موفقیت های روز افزون شما و حل مشکلات مردمی. (۹۸۸۵۶)

 

Iran, Islamic Republic of

۱۳۹۶-۰۱-۲۱ ۱۰:۵۷:۲۹

بابا خیلی این مدیران زرنگ تشریف دارن
بگید این درسای که شما خوندید مردم از شما زودتر پاس کرد.
انتخابات تموم شد بعد وووولش ها
نه بابا از این خبرا نیست تا قبل انتخابات باید تکلیف مشخص بشه (۹۸۸۵۸)

 

زهرا

۱۳۹۶-۰۱-۲۱ ۱۱:۰۱:۱۱

مگه بغالی .۲تا۳هزار شعبه تو کل کشور داشته بدون مجوز مگه میشه پس رو شیشه موسسه دروغ مینویسن (۹۸۸۵۹)

 

محمد

۱۳۹۶-۰۱-۲۱ ۱۱:۰۳:۰۴

مگر هییت مدیره کاسپین همون فرشتگان نیستند . از خودشون تحویل خودشون دادن؟ (۹۸۸۶۱)

 

United States

۱۳۹۶-۰۱-۲۱ ۱۱:۰۵:۵۸

همه ش امروز و فردا.من که اگه پولمو بگیرم،حتی یه ثانیه تو کاسپین حساب باز نمیکنم.تمام. (۹۸۸۶۳)

 

میلاد

۱۳۹۶-۰۱-۲۱ ۱۱:۱۱:۱۰

یکسال دارین با مجوز پول مردمو میگیرین تازه منت گذاشتی با این لحن میگی خرداد برای چی سال ۹۴ مجوز دادی مردمو گرفتار کردی همه بعد از مجوز سپرده گذاری کردن (۹۸۸۶۵)

 

علی

Iran, Islamic Republic of

۱۳۹۶-۰۱-۲۱ ۱۲:۳۲:۴۶

اگر افتتاح حساب هم با مبالغ پایین قبل از مجوز بوده بعد از صدور مجوز با دلگرمی به مجوز بانک مرکزی چندین برابر کردیم(من خودم بعد از صدور مجوز از چهار بانک و موسسه حسابم را جمع کردم و ریختم کاسپین) (۹۸۹۰۱)

 

۱۳۹۶-۰۱-۲۱ ۱۱:۲۲:۲۰

باز هم تناقض ، باز هم سوء تفاهم !! فرشاد حیدری همین پریشب گفت ۷ تعاونی منتقل شده این میگه ۵ تعاونی. بعد هم این ۸ تعاونی در زمان بهمنی تجمیع شدند (۹۸۸۷۰)

 

منصور از مشهد

۱۳۹۶-۰۱-۲۱ ۱۱:۳۰:۴۲

هر روز یک تصمیم میگیرند جناب سیف قبل از سال گفتند دوست روز دیگر ،جناب حیدری گفتند ده آخر فروردین ماه جناب کمیجانی فرمودند در بهار ،خدا خیر تان بدهد که به مردم اینقدر استرس و نگرانی وارد میکنید. بخدا قسم برای هزینه‌ها زندگی مودم چه کار باید بکنیم من بازنشسته کل زندگی ام را جمع کردم در کاسپین آن موقع که مجوز بانک مرکزی داشت (مهر۹۵ ) سپرده گذاری کردم که کمک خرجی باشد با چهار فرزند دانشجو و حقوق بازنشستگی ۱۶۰۰ چگونه در مشهد زندگی کنم. (۹۸۸۷۵)

 

علی

۱۳۹۶-۰۱-۲۱ ۱۱:۳۲:۴۹

شما را قسم به هرچی میپرستید جان بچه هاتون حدأقل یه پرداختی اندک تامشکل حل شدن کاسپین به سپرده گزاران بدید هیچ پولی نداریم به خدا (۹۸۸۷۷)

 

سپرده گذار کاسپین

۱۳۹۶-۰۱-۲۱ ۱۱:۵۳:۰۵

اونی که به پولش نیاز داره تا اخر خرداد باید چی کار کنه بره بیمیره .این چندر غاز سود میومد خرج زندگیمون رو میگذروند خدا ازتون نگذره الهییی (۹۸۸۸۲)

 

مهدی

۱۳۹۶-۰۱-۲۱ ۱۱:۵۸:۳۱

میزان دارایی آن هشت تعاونی با پول سپرده‌ها همخوانی نداشت !!!!!!!!کمره یی کی این حرفو زد!!؟؟؟توپخانه آقای تسنیم ولکن ماجرا نیستش انگاری. (۹۸۸۸۴)

 

منصور از مشهد

۱۳۹۶-۰۱-۲۱ ۱۲:۰۷:۲۹

حداقل یک تدبیری اندیشه میشودسود سپرده ها را به صورت علی احساب میداندتا مشکل مردم تا حدودی حل میشد.ولی هدف اینها آینه که با این وقت کشی زمان بخرند وکلی به نفع آقایان میباشد. (۹۸۸۸۸)

 

رضا

۱۳۹۶-۰۱-۲۱ ۱۲:۲۰:۵۸

باز شد آخر خرداد؟ مگه حسابرسی چقدر طول میکشه؟ دخل و خرج یک کشور را ظرف چند ماه حسابرسی میکنند مگه اینها چکار کردند که دو سال هست هنوز حسابرسی نشده. پایان خرداد هم انتخابات تمام میشود و باز ما را رها میکنید. تا چند ماه بعد. از خدا بترسید!!!! (۹۸۸۹۷)

 

جعفر

Romania

۱۳۹۶-۰۱-۲۱ ۱۲:۳۳:۱۶

اصلا هر ده روز ی میلیون بدند تو رو بخدا تو رو به هر چی اعتقاد دارید (۹۸۹۰۲)

 

۱۳۹۶-۰۱-۲۱ ۱۴:۱۲:۰۸

پایان خرداد یعنی بعد انتخابات اون موفع هم که دیگه نیازی دیگه به مردم نیست (۹۸۹۳۳)

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
دیدگاه ها
عیسی مسیح پیامبر راستی و صداقت این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۶:۴۰ ق٫ظ پاسخ به دیدگاه

چقدر شما دروغگو هستید ، تو هیچ کشوری دزدی به این راحتی انجام نمیشه