صدور حکم جلب جمشید آرین (سازنده خودروی برقی) به اتهام جعل سند

حکم جلب سیار جمشید آرین توسط دادسرای ناحیه ۲ تهران صادر شد.

به گزارش پامچال نیوز به نقل از ایسنا و بنا بر اعلام دفتر حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست، علت صدور این حکم، جعل امضاء و سند دولتی، همچنین نشر اکاذیب بوده است که به رغم احضار نامبرده توسط دادسرای ناحیه ۲ تهران و ابلاغ و مراجعه مکرر مشارالیه در آدرس‌هایی که از وی در اختیار بود، جمشید آرین از معرفی خود به دادسرا خودداری کرد.
یادآور می شود، مدتی است فردی به نام جمشید آرین که مدعی ساخت خودروی برقی است، عدم موفقیت خود را در تولید این خودرو به نامه‌ای از معصومه ابتکار مرتبط می‌داند که در دولت هشتم صادر و این خودرو را فاقد استانداردهای لازم قلمداد کرده بود، این در حالی است که این نامه جعلی بوده و امضای آن به طور کامل با امضای ریاست سازمان مطابقت ندارد.

729096

به علاوه تولید خودرو به وزارت صنعت، معدن و تجارت مربوط می‌شود و سازمان حفاظت محیط زیست فقط استانداردهای مربوطه را تعیین می‌کند و در صورت عدم رعایت آن، شماره‌گذاری خودرو را متوقف می سازد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست (پام)، وابسته ساختن تولید این خودروها به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست متاسفانه نوعی جوسازی بوده که مقاصد دیگری را دنبال می‌کند.

به گزارش ایسنا، سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست روز گذشته در حاشیه نشست خبری در این مورد اظهار نظر کرده و گفت: جمشید آرین درخواستی مبنی بر تولید خودروی هیبریدی به سازمان محیط زیست ارسال نکرده است، همچنین امضای نامه‌ای که به اسم رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در شبکه‌های مجازی منتشر کرده، جعلی است.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست افزود: بعد از بحث‌هایی که بر سر تغییر اقلیم ایجاد شد رویکرد خودروسازان به سمت خودروهای برقی پیش رفت و این خودروها اصلاح شد و در حال حاضر خودروهای برقی که در کل دنیا ساخته می‌شوند شرایط و پیمایش بهتری دارند و در همه جا مورد استقبال قرار می‌گیرند و طیف عظیمی از خودروهای برقی تولید می‌شوند. سازمان حفاظت محیط زیست نیز همگام با کشورهای جهان سود بازرگانی خودروهای برقی را حذف کرده است و تلاش داریم با همکاری وزارت صنایع خودروهای برقی در کشور تولید کنیم.

متصدی اظهار کرد: اگر  آرین حدود ۱۵ سال پیش این خودرو را اختراع کرده چرا تا کنون این موضوع را پیگیری نکرده است؟. لازم به ذکر است که سازمان حفاظت محیط زیست در حوزه بازار، مارکتینگ و بیزینس فعالیت نمی‌کند بلکه استانداردهای محیط زیستی مربوط به حوزه‌های مختلف را مشخص می‌کند و هر بخشی که این استانداردها را رعایت کند می‌تواند تولیدات خود را داشته باشد. بنابراین با خودروی تمام برقی نیز مشکلی نداریم. آقای آرین درخواست مجوزی برای شماره گذاری خودرو نکرده است.

وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست حامی تولید کننده و مصرف کننده نیست بلکه حامی سلامت انسان‌هاست. سازمان نمی‌تواند از ابداع و اختراع کسی حمایت کند فقط کنترل و نظارت بر حسن اجرای استانداردهای کشور بر عهده این سازمان است. این آقا هیچ درخواستی نکرده و نامه‌ای که در فضای مجازی منتشر کرده جعلی است همچنین تاریخ این نامه مربوط به ۱۰ سال گذشته است. این در حالیست که اصلاحات و تغییرات خودروهای برقی از جمله سبک شدن و افزایش پیمایش آنها طی چهار سال اخیر اتفاق افتاده است. موضع سازمان حفاظت محیط زیست در این زمینه کاملا روشن است. این سازمان درخواست‌های مختلف را بررسی می‌کند و نه برای کسی کار جور می‌کند و نه نان کسی را آجر می‌کند، بنابراین نباید از این سازمان توقعات بیجا داشت.

اخبار روز ، پامچال نیوز


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
دیدگاه ها