شیوه های دریافت کافی ویتامین D را بشناسید

دسته: سلامت
چهارشنبه - ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶

کانال تلگرام شهر من رشت

به گزارش پامچال نیوز به نقل از خبرنگار مهر، محققان  چندین شیوه را برای دریافت ویتامین D توصیه می کنند که در ادامه به آنها اشاره می شود:

– مصرف رژیم غذایی سرشار از ماهی چرب نظیر سالمون، خال مخالی و تن؛

– سایر منابع غذایی حاوی ویتامین D شامل زرده تخم مرغ، گوشت گوساله، جگر و پنیر است؛

– برخی نوشیدنی ها نظیر اب پرتقال و شیر با ویتامین D فرآوری شده اند؛

– روغن کبد ماهی کاد بیش از دو برابر میزان توصیه شده روزانه ویتامین D حاوی این ویتامین است؛

– در مورد مصرف مکمل ویتامین D با پزشک تان مشورت کنید.

نورخورشید ویتامین D موردنیاز بدن را تامین می کند اما باید از خود در مقابل آسیب نور خورشید و سرطان پوست مراقبت نمایید.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
دیدگاه ها
خجسته این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۹:۱۴ ق٫ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام ، ضمن آنکه در این مقاله اشاره ای به چگونگی محافظت در مقابل نور آفتاب نشده است ؛ باید بگویم تمام منابعی که نام برده شده برای سلامتی انسان به شدت مضر هستند و جای تعجب است که به قارچ که تنها منبع گیاهی است که علاوه بر خواص معجزه آسا، دارای ویتامین دِ نیز هست اشاره ای نشده است.